Klient: Victoria’s Secret
Lokalizacja: Praga, Czechy - Galeria Handlowa Westfield
Metraż: 29 m²
Pracownia: studio projektowe HELO FORM®
Zakres współpracy: kompleksowa aranżacja sklepu tymczasowego typu pop-up store
Klient zgłosił się do nas z gotową koncepcją zabudowy pop-up store, stawiając nam za cel przełożenie jej na język rozwiązań modułowych. Inwestor miał jasno zdefiniowane oczekiwania, co z jednej strony stanowiło ułatwienie dla naszego studia projektowego, a z drugiej – wyzwanie.
Stanęliśmy przed zadaniem stworzenia zabudowy, jak najlepiej odzwierciedlającej dostarczony nam projekt, a wszystko to w ściśle określonym budżecie i czasie. Analizując kluczowe parametry przekazanego nam projektu przygotowaliśmy rekomendacje do dalszego działania, które uwzględniały takie elementy, jak wykaz materiałów wykończeniowych czy propozycje wykorzystania zabudowy w przyszłości.
Różnorodność rozwiązań oraz możliwość wykorzystywana strefy pop-up store w różnych lokalizacjach okazały się być naszym wyróżnikiem na tle konkurencyjnych ofert. Co naturalne, nasz Inwestor prowadził równolegle rozmowy z innymi producentami systemów ekspozycyjnych, jednak ich propozycje bazowały głównie na rozwiązaniach jednorazowych – zaprojektowanych na szkielecie z płyt gipsowo-kartonowych lub meblowych i nie nadających się do ponownego wykorzystania.
Warto pamiętać, że w kontekście rosnącej świadomości ekologicznej, jednorazowe stoiska promocyjne są postrzegane jako mniej przyjazne dla środowiska.
Pop-up store, który miał swoją premierę w Pradze, może być wykorzystywany przez markę Victoria's Secret także w innych lokalizacjach. Co ważne, w przypadku potrzeby dopasowania się do lokalnych warunków rynkowych czy też wprowadzaniu nowych kampanii reklamowych, sklep tymczasowy naszego Klienta za każdym razem może wyglądać inaczej – wystarczy szybka zmiana layoutu na fasadzie czy uzupełnienie zabudowy o wybrane akcesoria.
Ułatwiają niekończące się metamorfozy punktów sprzedaży. Bez względu na to, czy w grę wchodzi wyspa handlowa czy regały sklepowe, mamy możliwość zastosowania różnorodnych wypełnień – paneli graficznych, strukturalnych, wykonanych z blachy perforowanej czy drewna. Możliwości są niemal nieograniczone
Dodatkowe półki, punkty świetlne, instalacje roślinne czy ekrany reklamowe to tylko niektóre z elementów, którymi możemy wzbogacić naszą ekspozycję. W przypadku, w którym zmieniają się nasze potrzeby czy strategia marketingowa, nie musimy więc inwestować w kolejne zabudowy – systemy modułowe pozwalają przygotować się na każdą ewentualność.
Koncepty pop-up store to coś więcej niż kilka regałów z ekspozycją sklepową. Inwestorowi zależało na stworzeniu przestrzeni unikalnej, a przy tym otwartej dla wszystkich klientów. Marki luksusowe i premium często kojarzone są z ograniczoną dostępnością, stąd też pomysł na wyjście frontem do odbiorców i ulokowanie zabudowy w głównym pasażu galerii handlowej.
Pop-up store, który stworzyliśmy we współpracy z Victoria’s Secret, odzwierciedla kobiecy charakter marki. „Sklep w sklepie” został wypełniony pastelowymi kolorami, które stanowią potężne narzędzie brandingowe marki VS. W projekcie uwzględniona została witryna na manekiny, wnęki kosmetyczne do prezentacji perfum, zamykane na klucz szafki oraz kameralna przymierzalnia z lustrem. Całość aranżacji została uzupełniona o:
Biorąc na warsztat projekt Victoria's Secret wiedzieliśmy, że kluczem do jego sukcesu jest wybór odpowiednich materiałów. Takich, które zapewnią trwałość konstrukcji, umożliwiają jej długofalowe wykorzystanie oraz będą odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie klienta na elastyczne rozwiązania. Bazą naszej realizacji jest modułowy szkielet wykonany z aluminium – materiału lekkiego, a jednocześnie wyjątkowo mocnego.
Aluminium jest odporne na korozję i łatwe do utrzymania w czystości, co czyni je idealnym rozwiązaniem do zastosowania w tak dynamicznym i wymagającym środowisku, jakim są przestrzenie handlowe.
Materiały wykończeniowe dobraliśmy w taki sposób, aby były zgodne z upodobaniami, preferencjami i potrzebami Klienta, a jednocześnie tworzyły spójną i estetyczną całość, która jest łatwa w utrzymaniu. Ważne były dla nas także różnorodne tekstury – tak aby dodać głębi i charakteru aranżacji.
Witryna
Do zaaranżowania witryny z manekinami wykorzystaliśmy transparentne panele pleksi, które doskonale imitują tafle szkła. Są przy tym lżejsze i bezpieczniejsze od tradycyjnych rozwiązań. Zdjęcia z kampanii reklamowej które znajdują się na fasadzie zabudowy, wykonaliśmy na panelach typu glass. Dzięki temu fotografie są wyraziste, odpowiednio nasycone oraz zapewniają wysoką plastykę obrazu.
Ściany
Ściany sklepu tymczasowego pokryliśmy panelami ze szronionego pleksi. Na części z nich wykorzystaliśmy nadruk z efektem 3D – subtelnie przenikające się barwy różu przywołują na myśl lamele, a przy tym doskonale korespondują z tkaniną, która maskuje przymierzalnię.
Podłoga
Gres, który wykorzystaliśmy na podłodze, jest materiałem odpornym na zadrapania, ścieranie, plamy i uszkodzenia mechaniczne, co sprawia, że sprawdza się idealne w miejscach o dużym natężeniu ruchu.
Zainteresowała Cię ta publikacja?